جاهای دیدنی استانبول کجاست؟ ما برای شما هم میهنان عزیز جاهای دیدنی استانبول را معرفی میکنیم.

بهترین جاهای گردشگری استانبول

مسجد «ایاصوفیا» اولین جایی‌ست که در سفر به استانبول باید دید. این مسجد در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و به مدت هزار سال کلیسای امپراتوری روم شرقی بوده، اما درقرن پانزدهم توسط معمار عثمانی، «سینان»، به مسجدی با‌شکوه در میان جاهای دیدنی استانبول تبدیل شده است.

مسجد سلطان احمد را باید یک بنای باشکوه در میان جاهای دیدنی استانبول به شمار آورد. این مسجد که جایی زیبا در بین جاذبه های دیدنی استانبول است، به علت تزیین با کاشی‌های آبی به مسجد آبی هم مشهور است. مسجد آبی با قدمتی ۴۰۰ ساله، یکی دیگر از بناهای باشکوه استانبول است که نزدیک ایاصوفیا قرار دارد.

بخش‌های دیدنی قسمت آسیایی استانبول، دست کمی از بخش اروپایی‌اش ندارد. کاخ دلما باغچه استانبول از کاخ‌های باقی‌مانده‌ی عثمانی‌ست. این کاخ بعد از توپکاپی محل اقامت پادشاهان ترک بوده. اسکله‌ی بشیک‌تاش در نزدیکی‌اش، دسترسی خوبی به این کاخ دارد.

کاخ دلما

برج گالاتا و اطرافش که یکی از مکان‌های دیدنی استانبول هستند، حسابی دیدن دارد. هر چقدر دل‌تان می‌خواهد خیابان‌گردی و کوچه‌گردی کنید و از دیدن فروشگاه‌های کالاهای هنری به‌وجد بیایید. گالاتا با عمری ۷۰۰ ساله و ارتفاعی ۶۷ متری، در دوران امپراتوری روم شرقی ساخته شده و تا مدت‌ها بلندترین بنای منطقه بوده است. گشت‌وگذار در پس‌کوچه‌های بخش آسیایی استانبول، خاطره‌های خوبی برای‌تان رقم خواهد زد.

برج گالاتا

مسجد سلطان احمد، یکی از مشهورترین جاهای دیدنی استانبول است که به‌علت وجود کاشی‌های آبی رنگ در طراحی داخلی به «مسجد آبی» نیز شهرت دارد. این مسجد با معماری جذاب و خیره‌کننده در قلب تاریخی شهر و در نزدیکی دیگر جاذبه‌های تاریخی واقع شده است و بازدید از آن به‌شدت توصیه می‌شود. مسجد سلطان احمد کماکان کاربری خود را حفظ کرده و روزانه میزبان نمازگزاران و مسلمانان بسیاری علاوه بر گردشگران است.

مسجد سلطان احمد

برای اطلاعات بیشتر پارلا پرواز کلیک بفرمایئد